4 zasady prostego projektu wg Becka

  1. Projekt przechodzi wszystkie testy: projekt musi dać system działający w zamierzony sposób. Musi być prosty sposób na zweryfikowanie tego, czy system działa tak jak powiniem, czy jest testowalny (przechodzi za każdym razem wszystkie testy). System nietestowalny jest nieweryfikowalny. Im więcej testów będzie napisanych (im dokładniejsze, bardziej szczegółowe będą) tym częściej będziemy tworzyć konstrukcje łatwe w testowaniu
  2. Projekt nie zawiera powtórzeń – jeśli będziemy wiedzieli jak używać kodu w małej skali, to będziemy wiedzieli jak go używać w dużej skali. Powtórzenia są złe – im więcej powtórzeń, tym łatwiej o pomyłkę
  3. Projekt wyraża intencje programisty – chodzi o to, by wiedzieć „co autor miał na myśli” jeśli się wraca do kodu po dłuższym czasie -> wybierajmy sugestywne nazwy, twórzmy niewielkie funkcje, piszmy dobre testy jednostkowe
  4. Projekt minimalizuje liczbę i wielkość klas – zachowajmy złoty środek pomiędzy ilością i wielkością klas

Ponadto pamiętajmy o uruchamianiu testów po każdej zmianie. Warto też się zastanowić, czy wprowadzona przez chwilą zmiana nie zepsuła projektu.