Dziękuję, nie jestem zainteresowany


Jakiś czas temu, w letnie, sobotnie popołudnie przestały mrugać diody na ruterze.

Myślę sobie – pewnie chwilowa awaria. Wyjrzałem zatem przez okno by zobaczyć jak wygląda realny świat i co się w nim dzieje. Po bliżej nieokreślonym czasie (i ciągłym braku dostępu do sieci) stwierdziłem, że spróbuję się dowiedzieć czegoś na infolinii operatora.

Na wstępie przywitała mnie informacja o utrudnieniach w dostępie do usług. „Pogadałem” z automatem, wybrałem połączenie z konsultantem. Przemiły pan Przemek stwierdził, że faktycznie jest awaria. Zapewnił, że ich technicy pracują nad jej usunięciem i dodał, że w tej chwili nie jest w stanie podać przybliżonej godziny przywrócenia świadczonych usług. Na koniec rozmowy została mi przedstawiona oferta skorzystania z innych usług mojego providera. Jako, że nie byłem nimi ani trochę zainteresowany – grzecznie podziękowałem za informację oraz ofertę i się rozłączyłem.

Minęła godzina. Awaria trwa. Dzwonię ponownie. Tym razem przemiły mechaniczny głos poinformował mnie, iż usługi powinni w ciągu kolejnej godziny działać.

Minęły dwie kolejne godziny. Automat informuje o utrudnieniach w moim regionie. Wybrałem rozmowę z konsultantem. Jedyne czego się dowiedziałem, to to że usterka została zlokalizowana i trwa jej usuwanie, ale może być ciężko z jej usunięciem jeszcze tej nocy. Na koniec rozmowy powtórzył się scenariusz z przedstawieniem dodatkowej oferty.

W niedzielę około 11 wykonałem kolejny telefon. Tak, trochę we znaki dawał się możliwości pogrania po sieci z innymi graczami, ale co zrobić? Konsultant zapewnił mnie, że technicy kończą usuwanie awarii i, że w przeciągu godziny będę mógł już „pocinać” ze znajomymi. Po czym chciał przedstawić mi super jego zdaniem ofertę. Tą samą, którą już słyszałem 2 razy.. Grzecznie podziękowałem i poprosiłem o zaznaczenie w systemie, żeby mi takich ofert nie składali z prostego powodu – nie jestem i nie planuję być nimi zainteresowany.

Od tamtej pory, a minęło już przecież kilka miesięcy, nie dostałem od mojego providera żadnej (ani ciekawej, ani nieciekawej) ofert 😉